2014 Yılında Öğrenilmesi Fayda Sağlayacak Programlama Dilleri


 
 
Araştırma bu arada jobstractor.com üzerinde yayınlanan iş ilanları baz alınarak oluşturulmuş. Araştırmaya göre benim gözüme çarpan noktalardan bazıları şöyle;
- ASP.Net 4.5 ile birlikte iyice oturmaya başlayan MVC yapısı' nın yanında PHP nin aranan bir dil olması beni açıkçası şaşırttı.
- Java ve Javascript piyasayı gene süpürmeye devam ediyor. Javascript bilsem de aldığım derslerden dolayı soğuduğum Java'ya acilen alışmam gerektiğini düşünüyorum.
- C programlama dili ASP.NET önüne geçerek gerçekten değişik bir dağılım göstermiş, bu anketin Türkiye de gibi işverenlerin ilk olarak C programlama diline hakim olarak düşündüğünden mi kaynaklanıyor bilemedim.
Şu anki durum ise Lynda.com gibi dil öğretim siteleri göz önünde bulundurularak artış gösteren ilgi alanları şu şekilde analiz edilmiş;
  1. Java
  2. C
  3. C++
  4. C#
  5. Objective-C
  6. PHP
  7. Python
  8. Ruby
  9. JavaScript
  10. SQL
Hepimizin kullandığı Stackoverflow üzerinde sorulan sorulara bakarak ise giderek popülaritesi artan diller şöyle sıralanmış;
  1. JavaScript
  2. Java
  3. PHP
  4. C#
  5. Python
  6. C++
  7. Ruby
  8. C
  9. Objective-C
  10. CSS
2014 yılında öyle gözüküyor ki gene Java popüleritesini koruyacak, onu takip eden dil gene PHP olacak gibi.
 
Bu yıl umarım bunlardan bazılarını öğrenip kendimizi geliştirecek yeni değerler katabiliriz.

Yorumlar

Popüler Yayınlar